Coolblue is een winkelformule die voornamelijk consumentenelektronica verkoopt. Je kunt bij Coolblue terecht voor het aanschaffen van een computer, maar ook voor de aanschaf van een wasmachine, een stofzuiger, een televisie, een koffiezetapparaat en ga zo maar door. Coolblue bestaat nog niet zo lang, maar heeft in een paar jaar tijd wel veel naamsbekendheid gegenereerd. Dit komt omdat Coolblue voor veel producten een aparte webwinkel zet, met een eigen domeinnaam. Door alle kleine webwinkels van Coolblue, heeft het bedrijf in een paar jaar tijd veel consumenten weten te bereiken en veel naamsbekendheid gekregen.

Coolblue aanbiedingen en acties

De prijzen van Coolblue zijn altijd scherp, maar regelmatig worden de prijzen van bepaalde producten nog verder verlaagd. Coolblue introduceert vaak aanbiedingen en acties, zowel in de fysieke winkels van het bedrijf als in de webwinkels van Coolblue, die de prijzen van bepaalde producten nog verder verlagen. Shop je online bij Coolblue, dan kun je de laatste aanbiedingen vinden door naar de pagina ‘Aanbiedingen’ te gaan. Ga je naar de winkel van Coolblue, dan worden de aanbiedingen duidelijk als acties gepresenteerd.

Coolblue heeft ook een nieuwsbrief, waar je je op kunt abonneren als je de acties en aanbiedingen van Coolblue als eerste wil ontvangen. Daarnaast maakt Coolblue ook gebruik van diverse social media netwerken, waar je de acties en aanbiedingen van het bedrijf ook in de gaten kunt houden. Wil je geen enkele actie missen van dit bedrijf? Dan kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief van Coolblue of het bedrijf volgen op social media. Je kunt Coolblue volgen op Twitter, maar het bedrijf is ook actief op Facebook.

De geschiedenis van Coolblue

Coolblue werd in het jaar 1999 opgericht door Pieter Zwart, nu nog steeds de algemeen directeur van het bedrijf, Paul de Jong en Bart Kuijpers. Het bedrijf begon vrij klein met een hoofdkantoor in Rotterdam en een distributiecentrum in Capelle aan den IJssel, maar in 2013 werd het bedrijf uitgebreid. Toen werd er een distributiecentrum geopend in Tilburg, met een oppervlakte van maar liefst 13.000 vierkante meter. In 2015 kwam er een nog groter distributiecentrum bij, wederom in Tilburg. Dit distributiecentrum heeft een oppervlakte van 22.000 vierkante meter.

In het jaar 2012 en in het jaar 2013 werd Coolblue uitgeroepen tot de beste webwinkel van Nederland in de categorie consumentenelektronica. Deze prijzen werden uitgereikt tijdens de bekende Thuiswinkel Awards, speciaal voor Nederlandse webwinkels.

De verkooppunten van Coolblue

Coolblue heeft meerdere webwinkels, maar ook meerdere fysieke verkooppunten. Naast de grote webwinkel, heeft Coolblue nog ongeveer driehonderd kleinere webwinkels waar een bepaald product of een bepaalde productcategorie verkocht wordt. Daarnaast heeft het bedrijf vijf fysieke winkels in Nederland (Groningen, Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven) en drie fysieke winkels in België (Antwerpen, Lochristi en Zaventem). Verwacht wordt dat het winkelaanbod van Coolblue nog verder uitgebreid zal worden, aangezien het nog altijd goed gaat met de winkelketen. Of deze vestigingen in Nederland of in België geopend gaan worden, is nog even afwachten.